قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است
سرخط خبرها

خودکفایی ۸۰۰۰ مددجو در خراسان رضوی طی سال گذشته | امسال ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان استان ابلاغ شده است

  • کد خبر: ۱۹۹۵۰۵
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
خودکفایی ۸۰۰۰ مددجو در خراسان رضوی طی سال گذشته | امسال ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان استان ابلاغ شده است
مدیرکل کمیته‌امداد خراسان‌رضوی با بیان اینکه پارسال ۸ هزار مددجوی کمیته‌امداد استان خودکفا شدند، اظهار کرد: در یک سال ۶ هزارو ۸۰۰ خانواده تسهیلات خودکفایی دریافت کرده‌اند و تاکنون نزدیک به ۱۵۰۰ مورد ثبت شده است و بقیه هم تا اسفندماه ثبت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز «امسال منابع اشتغال کمیته‌امداد در استان ۲ هزارو ۲۰۰‌میلیاردتومان است که بیش از ۸۵‌درصد این مبلغ به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.» این خبر را مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌رضوی اعلام کرده است.

رضا سلم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا با تأکید بر اینکه از نظر تعدادی و ریالی بالاترین حجم پرداخت تسهیلات اشتغال کمیته‌امداد در کشور مربوط به خراسان رضوی بوده است، اظهار کرد: پارسال ۱۷۰۰‌میلیاردتومان تسهیلات اشتغال داشتیم که بیش از ۹۴‌درصد آن جذب شد.

اشتغال‌زایی برای ۳۳ هزار نفر

او با بیان اینکه ۴۵‌درصد منابع اشتغال کمیته‌امداد استان به مددجویان روستایی پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: پارسال به بیش از ۳۳‌هزار نفر وام پرداخت شد که رقمی بالغ بر ۱۶۰۰‌میلیاردتومان بود و در‌واقع ۳۳‌هزار نفر با این وام مشغول به کار شده‌اند.

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال با اقساط هفت‌ساله و کارمزد ۴‌درصد اعطا می‌شود، تصریح کرد: مددجویان برای دریافت آن به محاسبه معدل حساب یا گردش‌حساب نیاز ندارند. این تسهیلات با ارائه معرفی‌نامه کمیته‌امداد و با ضوابط خاصی اعطا می‌شود.

او درباره وعده دولت مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در سال و تفاهمی که در این زمینه با کمیته‌امداد انجام شده است، اظهار کرد: قرار شده است که از این یک‌میلیون، ۵۰۰‌هزار فرصت شغلی را به کمیته‌امداد واگذار کنند که امسال ۳۵‌هزار‌میلیارد تومان سهم امداد از منابع اشتغال کشور است. از این سهم ۳ هزارو ۳۰۰‌میلیاردتومان سهم خراسان‌رضوی است که ۲ هزارو ۲۰۰‌میلیارد تومان سهم به ما ابلاغ شده است.

مدیرکل کمیته‌امداد استان با تأکید بر لزوم آموزش خانواده‌ها پیش از ایجاد اشتغال برای خانوار بیان کرد: امسال باید ۴ هزارو ۱۳۰ نفر را در استان آموزش بدهیم. این آموزش‌ها معمولا در حوزه فنی‌و‌حرفه‌ای است. اگر فرد گواهی‌نامه آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای نداشته باشد، امکان دریافت تسهیلات اشتغال را ندارد. تاکنون بیش از ۳‌هزار نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند و بیش از ۷۰‌درصد برنامه تحقق پیدا کرده است.

خودکفایی ۸ هزار مددجو

سلم‌آبادی با بیان اینکه پارسال ۸ هزار مددجوی کمیته‌امداد استان خودکفا شدند، اظهار کرد: در یک سال ۶ هزارو ۸۰۰ خانواده تسهیلات خودکفایی دریافت کرده‌اند و تاکنون نزدیک به ۱۵۰۰ مورد ثبت شده است و بقیه هم تا اسفندماه ثبت می‌شود.

او درباره صندوق‌های ضمانت ملی گفت: در کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره)، صندوق ضمانت متشکل از چند بانک داریم که با‌توجه‌به سهمیه‌ای که دارند، فقط شمار محدودی از خانواده‌هایی که شرایط خاصی دارند می‌توانند از آن برخوردار شوند. در این موارد خود صندوق، ضمانت را بر عهده می‌گیرد. پارسال در استان صندوق ضمانت پرداخت بالغ بر ۳‌میلیارد تومان تسهیلات را بر عهده گرفت تا اگر در پرداخت مشکلی پیش بیاید، خود صندوق در پرداخت اقساط کمک کند.

واگذاری پنل خورشیدی

سلم‌آبادی درباره طرح واگذاری پنل‌های خورشیدی به مددجویان کمیته‌امداد در راستای درآمدزایی، بیان کرد: در این زمینه مکان‌سنجی خانه ۲ هزارو ۳۰۰ خانواده تأیید شده است. اکنون این پنل‌ها حدود پنجاه یا شصت موردند، اما تلاش می‌کنیم امسال به همه این موارد که مکان‌سنجی شده است پنل اختصاص یابد.

او با تأکید بر اینکه در این فرایند باید پیمانکار‌هایی مشخص شوند، تصریح کرد: پنل‌های خورشیدی باید بیشتر در روستا‌ها نصب شوند، اما در مناطق روستایی مسائلی در زمینه ضمانت داریم که با چند بانک در حال رایزنی هستیم و در‌صورت حصول تفاهم، گامی در این زمینه برخواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->